CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Thursday, May 31, 2012

kawan ~~

hati selalu tersentuh dengan keadaan sekeliling..
adakah kerna tekanan atau perasaan yang sentiasa bermain di minda?
tiada jawapan untuk itu...
yang pasti, aku tak suka dengan keadaan sekarang...
kawan memang ramai tapi nak jumpe kawan yang betul-betul baek dengan kita, bukan la senang untuk dicari...
mereka hanya ingin menumpang kesenangan kita saja...
bila nak kenal, memang selalu la die berhubung dengan kita, bila dah lama, campak macam sampah je...
perlu ke buat macam tue walau sesibuk mana pun kita..

hati orang kita tak kenal, tapi kenapa aku selalu percayakan mereka?
aku kene berhati-hati dengan sume orang tak kira mereka dah lama ku kenal atau pun baru saja aku kenalinya...
aku tak pernah membencikan mereka yang sentiasa buang kawan macam tue, aku berdoa agar mereka akan menyedari kehadiran seorang kawan itu bukan la hanya dengan kesenangan semata-mata...
mereka perlu menilai dengan mata sendiri dan nilai dengan mata hati...
bukan dengan mata duitan...

berkenalanlah dengan jujur dan ikhlas berkawan...
bukan hanya ingin mempermainkan perasaan kawan tersebut..
sume orang ada perasaan...sekiranya kita dimainkan, apa yang kita rasa?
cukupla sekadar kawan biasa...

kawan yang kita anggap kawan baek sebenarnya die tak layak digelarkan kawan baek ~~

0 comments: